2015/1

Blízkost

Anotace: 
Vnímám okolo sebe obavy. Něco se děje a všichni ti, kdo se pokoušejí zabezpečit ve světě, jako by byli zaskočeni; protože svět je jim cizí, vytvářejí si svoje soukromé oázy, ve kterých mají věci zdánlivě blízko a tedy se vůči nim cítí bezpečně… ale je to falešná blízkost, a proto se znovu a znovu ocitají v cizotě, v obavách.

Hadjadj

Anotace: 
Na RaVa je v publicistické části uveřejněn text Fabrice Hadjadje, zajímavého autora, který je zřejmě oblíbencem M. Glasera a který zde vystupuje tak trochu jako „zjevení“. Nečekaně se totiž vymyká z celkového nasměrování většiny toho, co lze dnes na těchto stránkách číst. A je to osvěživé. A proto stojí za to zabývat se právě tímto textem a tím, čím se od běžné produkce RaVa liší, a nikoli tím či oním článkem z celé „agendy“ kterou Vatikán ve svých PR strategiích nyní produkuje.
Témata: 

František – papež křesťan a masmédia

Anotace: 
Proč to ale novináři dělají? Proč nepíší o skutečnosti to, co se o ní mohou dozvědět? Protože skutečnost není akceptovatelná!
Témata: 

Nevěřící křesťané a začarovaná princezna

Podnázev: 
Zápas o duši
Anotace: 
Proč žijeme jako mátohy? A jak vypadá náš svět, co si do něj „pouštíme“? Ptáme se, jaká je pravda o světě samém? Je to nepohodlná pravda nároku na nás. Jde o zápas o duši člověka, o nic méně.

Archetyp a klišé

Podnázev: 
Psalterium I.
Anotace: 
<cite>Především mi tady chybí perspektiva kontinuity vlivu ve sféře evoluce lidského rodu - bytostně přeci prolínáme realitami a oscilujeme v multidimenzích galaktického rozsahu - takže ne (!) - civilizace na Zemi není ani v "batolecím" věku, ani není "nevědomá" a zralá na to, aby ji starší bráškové vodili za ruku - ONI jsou MY - jen pro nás je naše momentální projekce v této inkarnaci dominantní a překrývá ostatní "výskyty" bytostné (jaderné) energie, kterou tady zjednodušeně můžeme označit jako duši.</cite>
Témata: 

Posvátná a zbožná hudba

Podnázev: 
Psalterium II
Anotace: 
Hned v následujícím čísle Psalteria (6/2015) nalézáme další zajímavý a provokující úvodník, tentokrát „apokryf“, a tak se dozvídáme něco víc o záměru redaktora, když se cílevědomě snaží využít jinou autoritu a na téma hudby „přepisuje“ článek Romana Guardiniho o (výtvarném) umění.